Anbefalinger

Film, serier og TV-programmer.

Anbefalinger

Innlegg Jay 02.11.2007 - 21:30:31

Bruk gjerne denne tråden til å anbefale filmer og serier du liker.

Først vil jeg gjerne anbefale "Californication" med David Duchovny (X-files). Det er en utrolig morsom serie, og David er helt perfekt i denne rollen som storsjarmør. Serien starter på TV2 onsdag kl. 22:30

Så et par gjensyn. Først "IT-avdelinge" som Alphonse anbefalte oss i fjor og som onsdag kl. 20:15 starter på TV2 Zebra. For dette er virkelig stor engelsk humor for fler enn data nerder.

Den andre er vår kjære Kyle XY som endelig kommer på norsk tv (TV2 Zebra onsdag kl. 20:40). Artig å kunne kose seg med sesong 1 en gang til :)
It's good to be king.

Min Youtube side
Mitt PlayStation 3 nick: JayRes
Mitt Xbox360 nick: RestfulJayRes
Min MarioKart Wii kode: 4038-6141-5372
Brukerens avatar
Jay
Konge

Re: Anbefalinger

Innlegg King_Midnight 04.01.2008 - 00:33:49

I Am Legend. Skitbra film. Men slutten er noe endret, i forhold til boka.
Brukerens avatar
King_Midnight
Neutral

Innlegg Gizmo 04.01.2008 - 13:14:38

Når kan vi laste ned Kyle XY igjen?

Og Californication ser jeg litt på. Bruttern laster det ned. Nesten litt moro =D
POWURh.
Brukerens avatar
Gizmo
Junior Admin

Innlegg Loke 04.01.2008 - 15:56:18

Tv-serier... blir vel mykje om eg skal liste alle eg vil anbefale, saa, tja, i 2007 saag eg ein heil braate, kan liste det eg ser som kremen av dei:

Deadwood
Nydeleg utfoert serie om ein gullgraverleir paa veg til aa bli ein by i det ville vesten med ein enormt sterk kjerne i karakteren til Ian McShane. Vittig dialog og interessante og djupe karakterer. Diverre kansellert etter tre sesonger utan ein skikkeleg avslutning. (Er snakk om at det kaaanskje kan bli filmavslutning, dog)

West Wing
Treng vel neppe sei noko om denne? Ikkje alle sesongene er like solide, men dei fyrste to og dei siste to (av sju) er saerleg herlege, og det er ikkje akkurat daarleg paa midten heller. Slit kanskje litt med kjensla av at serien aldri heilt er paa veg nokon stad etter sesong 2 - men saa er kanskje det og litt av poenget naar temaet er politikkens endelause rekker av kompromiss...

I, Claudius
Eldgammel BBC-serie paa eit dusin eller saa episoder som fortsatt har krutt i kanonene trass i aa naerme seg foerti aar. Om ein har sett "Rome" og vil vite kva som skjer vidare med Augustus og gjengen saa er denne serien ypperleg - men ver forberedt paa at det er ein serie av ein heilt annan type enn Rome, der fokuset er paa dialog og intriger, ikkje paa action og drama.

Hustle
Nok ein BBC-serie, dog av langt nyare dato, som faktisk faar til det Oceans-filmene proever saa hardt paa. Mangler litt paa sesongplott og karakterutviklingssidene, men den er vittig og engasjerende, og det er alltid kult aa sjaa karakterene lure nye drittsekkar trill rundt. Tre sesonger, kan potensielt bli ein fjerde etter kva eg hoeyrer.

The Inside
Ok, saa saag eg denne i desember 06, men eg foelte for aa nemne den. Polititeam med ekspertise paa psykologisk profilering av drapsmenn av verste sort, skapt av eine fyren bak "24" og Tim Minear (bla. "Angel", "X-files", "Wonderfalls" og "Firefly"). Kansellert etter ein halv sesong, men veldig bra opp til daa - og eg er i utgangspunktet lei politiseriar, saa det seier litt. Dei tar det heile i ein veldig moerk retning og ser paa korleis saerleg ein av etterforskerene slit med sine eigne psykologiske problem tett samanknytta med det som gjer henne saa dyktig i jobben. Peter Coyote i ein aldeles straalende rolle som den ultramanipulative avdelingssjefen (litt som rollen hans i "The 4400", berre cirka dobbelt saa kul) og Adam Baldwin i nok ein rolle veldig lik Casey i "Chuck" burde vere fine lokkeduer.

Ellers vil eg jo alltid nemne "Angel", "Battlestar Galactica" og "Firefly" i slike traader...
"Dette er mitt topic om is. Vi skal helst si hva som er får favorittis, men det er også lov til å si hvilke iser vi syns er stygge.

Jeg kan starte, for å BRYTE ISEN(pun intendert)."

- Beste karen er Bestefaren

'I dag er systemet tunggrodd og folk er uentusiastiske når det kommer til straff."
- Afrobjørnen

Makan.
- Willen

"jeg tror ikke de kan banne oss; vi er klassiske medlemmer"
- bestefaren, klassisk medlem
Brukerens avatar
Loke
Nord-Amerikas store sønn.

Innlegg Kikki 03.04.2010 - 21:12:26

Jeg vil anbefale True blood uten tvil. Mange tror dette er en kopi av Twilight. Jeg liker ikke Twilight men digger True blood. Den serien er jo fantastisk morsom :D Selv om sesong to tok litt av med hun crazy shit dama :p

Eureka er også en genial serie, komedie dette også, i mine øyne :p Genial!!

Filmer:

The hangover - 4
The Orphan - 6+ genial tvist xD
Rose red - Søt skrekk 4
My sisters keeper - 5 (absolutt ikke min type film, men oh my god!!!)
Paranormal activity - 5 - ikke så skummel som man skal ha det til men genialt filmet.
Pulp Fiction - 6+ Say what again!! Samuel L. Jackson er helten min, også med i neste:
The long kiss goodnight - 6
Aurore - 3, mer for oss bløthjertede. Dessuten liker jeg filmer som er basert på sann historie.

Nå er jeg helt blank på hva jeg skal laste ned, noen forslag? Mye dautid innimellom og trenger noen gode filmer. Bare ikke kom med twilight eller avatar :p
RESPECT MAH AUTHORITAH!

"I said attention disofficer, dissofficer, attention deficit disorder with the things and Im apparently not paying attention… what were you saying.. hi! "

La Oss Bli Farlige!
Brukerens avatar
Kikki
Sikkerhetssjef

Innlegg Jay 04.04.2010 - 10:19:02

True Blood er mega, og tredje sesong begynner 14. juni.
Eureka har jeg aldri sett så den får jeg sjekke ut...
The hangover er fjorårets beste komedie, og Pulp Fiction er min aller største filmfavoritt gjennom tidene.

Nå for tiden ser jeg mest engelsk krim på TV, men jeg kan i alle fall advare deg mot filmen "2012". Det må være det største makkverket jeg har sett på mange år. STYR UNNA!
Drag Me To Hell kan anbefales foresten...

JO, Milleniumserien! Tre filmer av Stieg Larsson.
- Menn som hater kvinner,
- Jenta som lekte med ilden og
- Luftslottet som sprengtes.
En klar sekser på terningen.
It's good to be king.

Min Youtube side
Brukerens avatar
Jay
Konge

Innlegg Crazy_cow 04.04.2010 - 21:42:58

Kan henge meg på å anbefale Millenium. The Green Mile er bra hvis man på en eller annen måte har klart å ungå å se den, og så likte jeg godt Memoirs of a Geisha. Uten om det holder jeg kjeft... Lever på klissete kjærlighetsfilmer fortiden.
Brukerens avatar
Crazy_cow
Klassisk medlem

Innlegg Kikki 05.04.2010 - 16:20:38

Jay skrev:True Blood er mega, og tredje sesong begynner 14. juni.
Eureka har jeg aldri sett så den får jeg sjekke ut...
The hangover er fjorårets beste komedie, og Pulp Fiction er min aller største filmfavoritt gjennom tidene.

Nå for tiden ser jeg mest engelsk krim på TV, men jeg kan i alle fall advare deg mot filmen "2012". Det må være det største makkverket jeg har sett på mange år. STYR UNNA!
Drag Me To Hell kan anbefales foresten...

JO, Milleniumserien! Tre filmer av Stieg Larsson.
- Menn som hater kvinner,
- Jenta som lekte med ilden og
- Luftslottet som sprengtes.
En klar sekser på terningen.

Har sett 2012, den var ikke såå ille :p Eller, kanskje.

Drag me to hell har jeg sett, hos deg might I add :p
RESPECT MAH AUTHORITAH!

"I said attention disofficer, dissofficer, attention deficit disorder with the things and Im apparently not paying attention… what were you saying.. hi! "

La Oss Bli Farlige!
Brukerens avatar
Kikki
Sikkerhetssjef

Innlegg Jay 05.04.2010 - 17:55:45

Kikki skrev:Drag me to hell har jeg sett, hos deg might I add :p

Ja det stemmer det, vi så den før eller etter Harryturen vår :D
It's good to be king.

Min Youtube side
Brukerens avatar
Jay
Konge

Innlegg Kikki 07.04.2010 - 07:32:03

Hihi. Har du fylt opp flaska enda? :o

Jeg syns jeg har mynter på den hele jævla tiden men det fylles da aldri opp :o
RESPECT MAH AUTHORITAH!

La Oss Bli Farlige!
Brukerens avatar
Kikki
Sikkerhetssjef

Innlegg Jay 07.04.2010 - 08:30:26

Nei langt ifra. Det er kortenes tidsalder så jeg har jo nesten aldri mynter, og de få jeg har går på brusautomaten på jobben. ^_^
It's good to be king.

Min Youtube side
Brukerens avatar
Jay
Konge

Innlegg Kikki 10.04.2010 - 22:16:25

Da får du fylle den med lapper istedet :p
RESPECT MAH AUTHORITAH!

La Oss Bli Farlige!
Brukerens avatar
Kikki
Sikkerhetssjef

Innlegg Jay 11.04.2010 - 10:46:27

Ja det var smart! 1000-lapper! :D
It's good to be king.

Min Youtube side
Brukerens avatar
Jay
Konge

Innlegg Loke 09.06.2010 - 22:56:46

Favorittserien min for tida (dvs, favorittserien min av serier som for tida kjem med nye episodar, som etter kvart som sommaren blir meir og meir sommar-aktig er ei stadig kortare liste) er "Justified", den fyrste serien eg nokon gong har sett som faktisk klarer å gjere bruk-og-kast-karakterar like tredimensjonale og interessante som dei faste karakterane som går igjen i kvar episode. Herleg dialog, gode plott, og som sagt herlege karakterar. Seriens premiss er forenkla sagt ein US Marshal som tenkjer og handler på ein måte som ville vore meir normal i det Ville Vesten. Svært moro, klatra lett over House, Breaking Bad og Damages som favorittserien min i vår.
"Dette er mitt topic om is. Vi skal helst si hva som er får favorittis, men det er også lov til å si hvilke iser vi syns er stygge.

Jeg kan starte, for å BRYTE ISEN(pun intendert)."

- Beste karen er Bestefaren

'I dag er systemet tunggrodd og folk er uentusiastiske når det kommer til straff."
- Afrobjørnen

Makan.
- Willen

"jeg tror ikke de kan banne oss; vi er klassiske medlemmer"
- bestefaren, klassisk medlem
Brukerens avatar
Loke
Nord-Amerikas store sønn.

Innlegg Jay 14.06.2010 - 10:33:31

Takk for tipset. Skal sjekke den ut :)
It's good to be king.